Our website does not support Internet Explorer.

To get the best experience on our website and of our content, please use a more modern browser like Edge, Chrome, Safari or similar.

Maatschappij - Handel

Bedrijven moeten Italiaans erfgoed redden

Ook in Italië is het crisis: de staat kan het onderhoud van de talrijke monumenten niet meer betalen.

De Italiaanse staat verkeert in geldnood en moet 20 procent bezuinigen op het onderhoud van monumenten. Daarom roept de regering grote bedrijven en rijke individuen op om in de buidel te tasten voor de renovatie van toeristische attracties.

Kleding- en schoenenfabrikant Tod’s Group leverde de grootste bijdrage: circa 25 miljoen euro. Met dit geld wordt de gevel van het Colosseum gereinigd, die sterk te lijden heeft onder de uitlaatgassen.

In ruil hiervoor komt het logo van Tod’s Group op de toegangskaartjes. Volgens tegenstanders van de maatregel leidt de sponsoring door het bedrijfsleven tot een ‘Disneyficatie’ van het cultureel erfgoed.

Lees ook:

Log in

Ongeldig e-mailadres
Wachtwoord vereist
Toon Verberg

Al abonnee? Heb je al een abonnement op ons tijdschrift? Klik hier

Nieuwe gebruiker? Krijg nu toegang!

Reset wachtwoord

Geef je mailadres op, dan krijg je een e-mail met aanwijzingen voor het resetten van je wachtwoord.
Ongeldig e-mailadres

Voer je wachtwoord in

We hebben een mail met een wachtwoord gestuurd naar

Nieuw wachtwoord

Enter a password with at least 6 characters.

Wachtwoord vereist
Toon Verberg