Bugatti’s eigen auto
Type: Sedanca de ville
Geschiedenis: Prototype met een nog grotere motor dan de andere. Bugatti gaf de auto in totaal vier verschillende carrosserieën en gebruikte hem als privéauto.
Zijn erfgenamen verkochten de auto in 1963 aan de verzamelaars Hans en Fritz Schlumpf uit Zwitserland.
Nu: In een museum in Frankrijk
Verstopt in het riool
Type: Coupé de ville
Geschiedenis: Verkocht aan textielfabrikant Armand Esders in 1932. Later omgebouwd tot coupé de ville door de Franse politicus Raymond Patenôtre.
In WOII in het Parijse riool verstopt en na diverse eigenaren in 1999 aan Volkswagen verkocht voor 20 miljoen dollar.
Nu: In de collectie van Volkswagen
Gevonden op schroothoop
Type: Cabriolet
Geschiedenis: In 1932 verkocht aan de Duitse arts Josef Fuchs en later naar de VS uitgevoerd, waar een Amerikaanse autoverzamelaar hem in 1947 op een autokerkhof vond.
Hij kocht het wrak voor 400 dollar en doneerde de auto na restauratie aan het Ford-museum.
Nu: In The Henry Ford in Michigan
Al bij de bouw verouderd
Type: Limousine
Geschiedenis: In 1933 verkocht aan de Brit Cuthbert W. Foster, erfgenaam van een warenhuis in de VS. De carrosserie was een kopie van zijn Daimler uit 1922. In 1946 verkocht hij de auto, die na wat omzwervingen bij de Zwitserse broers Schlumpf terechtkwam.
Nu: In een museum in Frankrijk
Ingemetseld in de oorlog
Type: Sedan
Geschiedenis: In eerste instantie niet verkocht. In de oorlog door Bugatti ingemetseld. Door de erfgenamen verkocht aan Briggs Cunningham.
De rijke Zweed Hans Thulin kocht de auto in 1987 op een veiling voor 5,5 miljoen pond, maar verkocht hem door.
Nu: Eigendom van een particulier
Pas na 20 jaar verkocht
Type: Berline de voyage
Geschiedenis: Niet meteen verkocht. In WOII ingemetseld. In 1950 door Bugatti’s dochter aan Briggs Cunningham verkocht, die hem meenam naar de VS.
Later in bezit van hotel- en casino-eigenaar William Harrah, Thomas Monaghan van Domino's Pizza en anderen.
Nu: In de collectie van Volkswagen
LEES MEER: Het hele verhaal over de Bugatti Royale - De koning te duur